Asa cum am spus in articolul precedent, daca deja avem o idee de afaceri identificata corect si resursele necesare pentru implementarea acesteia, va trebui sa facem inca un pas inainte, un pas esential si anume :

Formularea corecta a unui rezultat:

Stiati ca 95% dintre americani nu stiu sa isi stabilesca obiectivele. Pentru cine muncesc cei 95%? Pentru cei 5%care stiu si isi stabilesc obiectivele!

Daca lucram in echipa, daca suntem manageri, daca ideea noastra de business implica mai multi oameni, sau chiar daca e vorba doar de noi insine, formularea corecta a obiectivului este esentiala. Desi pare incredibil, formularea unui obiectv corect, ne creeaza contextul necesar pentru a reusi, putand intelege cum anume trebuie sa procedam de acum incolo. Asadar, o imagine corecta, completa si clara, e un mijloc prin care ajungem la rezultatul planificat.

Acest subiect este destul de amplu, dar o sa va schitez in linii generale ce anume trebuie sa aveti in vedere in formularea corecta a unui rezultat/obiectiv, iar pentru intrebari suplimentare va astept sa cu drag sa ma contactati prin mail.

Asadar, va prezint acrostihul pentru stabilirea unor scopuri:

S-Specific

M-Masurabil

A-Care poate fi atins/realizat

R– Realist

T-tangibil

Asadar, acum la inceput de drum, te indemn sa te gandesti  un pic peste “ stabilirea obiectivelor” si anume la “dezvoltarea rezultatutul dorit”. Nu te gandi la acest lucru in termeni generali ,ci in termeni specifici! Oricum sti deja ce ai vrea sa faci, concentreaza-te acum pe CUM SA FACI!

Obiective de genul “Sa particip mai mult la cresterea vanzarilor ” sau “ sa ma adaptez la munca in echipa” sunt gresite din start, pentru ca nu sunt suficient de specifice ca sa poata descrie un “ rezultat comportamental”, dealtfel  nu avem nici un indiciu despre cum anume intentionam sa le realizam, despre planurile sau strategiile noastre, despre cum vom sti cand le-am realizat…

Asadar, mariti-va posibilitatea de a ajunge la rezultatul dorit formulandu-l corect si specific, feriti-va de termeni generali, de ambiguitate…riscati sa-i zugraviti o imagine “intangibila”, si sa va sabotati pe voi insiva!

Deci aveti grija sa porniti cu dreptul!

Apoi aveti grija sa fie formult afirmativ! Adica, in orice actiune mentineti o intentie si o imagine pozitiva pentru cei cu care urmeaza sa colaborati, dar cel mai important pentru voi insiva!  Este evident ca ne simtim mult mai motivati sa indeplinim un rezultat formulat corect si pozitiv, decat unul ambiguu sau negativ.

Exemplu: “ O sa ma las de fumat” acesta este un expemplu de obiectiv formulat gresit, pentru ca informatia transmisa catre noi dar si catre ceilalti este una negativa, pentru ca descrie exact ceea ce nu vrem sa facem ( sa fumam!)

Aveti grija deasemeni ca obiectivul vostru sa fie contextualizat in mod corespunzator, adica sa fie in concordanta si adecvat cu viata noastra, in caz contrar rezultatul va deveni suprageneralizat, si, deci, nefolositor.

Ganditi-va daca ceea ce vreti sa faceti implica si alti oameni sau doar pe voi insiva. Ganditi-va daca scopul vostru este adecvat si pentru ei ( in cazul unei echipe:atingerea lui presupune sacrificii din partea lor, stat peste program, timp mai putin pentru ei, lucru in week-end etc) .

Ceea ce incerc sa va transmit este ca schimbarile efectuate la un moment dat intr-un sistem trebuie sa fie in acord si sa se adapteze la celelalte parti ale sistemului. Deci sansele de reusita vor creste considerabil daca aratati respect si compasine, intelegere si omenie, fata de colaboratorii vostrii si fata de voi insiva, daca pentru atingerea obiectivului, nu le creeati obligatii, disconfort, nu interveniti intr-un fel sau altul in stilul lor de viata.

Aveti grija ca, ceea ce vreti sa construiti si cum anume vrei sa construiti, nu va avea pe nici un plan si nici in timp efecte negative. Cautati ca prin ideea voastra de buisness sa cresteti voi ca oameni si prin voi si cei implicati, cautati ca buisness-ul vostru sa aduca un plus societatii si mediului inconjurator, este singura cale prin care vom reusi si la nivel macro si micro.

Cautati sa creeati un cadru sanatos din toate punctele de vedere pentru urmatoarele generatii, manifestati respect, iar prin ideea voastra ajutati societatea! Pentru ca nu putem reusi sau prospera intr-o societate dominata de minusuri, neajunsuri, frustrari, superficialitate si intentii egoiste sau negative!

Deasemeni nu este indicat sa ii lasati pe altii sa va influenteze rezultatul, pentru ca astfel in mod cert ne vom lipsi de forta si informatii, si avem astfel posibilitatea sa ne indreptam si catre esec. Voi insiva porniti la drum cu ideea si resurele voastre, dovediti-va voua insiva daca sunteti pe calea cea buna, daca ideea voastra este buna sau nu, sunteti singurii in masura sa o faceti!

Subliniez inca o data ca pasii cu care incepem intr-un buisness sunt extrem de importanti, daca nu incepem cu dreptul in mod corect, riscam sa ne lasam inghititi de un miraj, pe care nu vom sti daca il putem aduce in lumea reala, si in cazul in care il vom aduce, cat de potrivit este el pentru noi…

Din pacate multi se saboteaza pe ei insasi, si ajung la esec inainte sa fi inceput, sau si mai grav de atat, se lasa sabotati de altii.

Asadar intr-un buinsess, sau in orice plan de viata, stabilirea corecta a rezultatului ne ofera o imaginea ampla a  realizarii lui. Luati-va deci in considerare resuresele necesare, si aveti incredere in voi insiva.

Sper ca acest material sa va fie un sprijin la inceput de drum si nu numai, iar daca vreti mai multe detalii in legatura cu un subiect, va stau la dispozitie cu drag!

SUCCES!

Delia Theodorescu